Veel gestelde vragen

Hoelang wordt mijn kleding bijgehouden?


Wij houden uw kleding maximum 1 jaar bij. Vanaf 3 maanden wordt er een extra kost aangerekend voor stockage. Haal dus a.u.b. tijdig uw was af.

Wat als een knoop beschadigd of verdwenen is?

Alle versieringen, knopen, ritsen en gespen worden geacht bestand te zijn tegen de reiniging, zoals beschreven in het aangehecht wasvoorschrift. Textielreiniger is dus niet aansprakelijk voor een eventuele beschadiging of verlies.

Zijn er promoties?

Ja, Textielreiniger heeft steeds verschillende promoties. 

  • De maandelijkse promoties kan u hier raadplegen.
  • Het hele jaar kan u 6 hemden laten reinigen & strijken voor de prijs van 5.
  • Bij elke afhaling van droogkuis krijgt u ook een kortingsbon voor een volgende reiniging. U vindt deze bon onderaan je ticket.
  • Voor elk kledingstuk droogkuis ontvangt u 1 spaarpunt. Bij 25 punten ontvangt u een kortingsbon van €5.

Hoe weet ik zeker dat mijn textiel klaar is voor afhaling?


Op onze website kan u kijken of uw pakket reeds klaar is. Zo vermijdt u nodeloze verplaatsingen.Wie gebruikmaakt van.
onze strijkdienst ontvangt een sms wanneer het werk gedaan is. De sms wordt verstuurd als de volledige bestelbon klaar is. 

Is er een dienst voor 
kleine herstellingen?

Kleine herstellingen kunnen probleemloos via ons gebeuren, eventueel gekoppeld aan een reiniging.

Wat indien ik een klacht heb
?

U kan met een klacht in al onze winkels terecht. We behandelen uw klacht met de grootste zorg en geven u zo spoedig mogelijk een antwoord.
meer info 

Waarom noteren jullie mijn gegevens?

Mogelijk willen wij telefonisch of per mail contact met u opnemen i.v.m. een vraag over uw textiel. Door uw adresgegevens vooraf te geven, bent u er zeker van dat uw pakket enkel met u mee naar huis gaat.

Is een wasvoorschrift belangrijk?

Dit is ZEER belangrijk, dit is immers onze gebruiksaanwijzing voor uw kledingstuk. Er bestaan zo veel verschillende soorten stof, manieren van verven, soorten versieringen en dergelijke dat wij het riscico op fouten willen minimaliseren. De fabrikant helpt ons hierbij d.m.v. een wasvoorschrift. Gelieve dit dus NOOIT te verwijderen uit een kledingstuk. Doet u dit toch, bewaar het dan voor de droogkuis.

Vlekkentrukjes van vroeger, helpen die nu nog?

Het gebeurt meer dan eens dat iemand reeds zelf heeft geprobeerd een vlek te verwijderen. Bij de stoffen van tegenwoordig werken oude truken vaak niet meer. Men kan zelfs eerder kwaad dan goed doen. Het is beter van de vlekken af te blijven en ze toe te vertrouwen aan onze expertise.

Waarom moeten de knoopjes van hemden los zijn?

Zowel bij hemden voor droogkuis als voor strijkdienst moeten alle knopen los zijn: voorpand, kraag en manchetten. Dit om te voorkomen dat uw knopen of kleding worden beschadigd. Zitten de knopen vast, kan er een meerkost aangerekend worden.

Hoe breng ik de eerste maal mijn strijk?

Breng uw strijk in een plastic wegwerp draagtas. Bij het afhalen krijgt u een textielbak in bruikleen, tegen betaling van een waarborg. Omwille van hygiënische redenen houden wij geen wasmanden of waszakken bij in onze winkels.

Waarom moet mijn textiel strijkdroog zijn?

Wanneer u uw textiel binnenbrengt, wordt deze naar onze werkplaats getransporteerd.
 Het kan gebeuren dat uw textiel pas na 2 dagen gestreken wordt, in het bijzonder als u deze op zaterdag binnenbrengt. Hier wordt dan ten vroegste maandag aan begonnen. 



Wat is kwalitatieve kleding?


Spijtig genoeg gaat de kwaliteit van textiel achteruit. Prijs en kwaliteit hebben in tegenstelling tot vroeger niet veel meer gemeen. Productie moet goedkoper en winstmarges moeten hoger, met als gevolg dat de kwaliteit vermindert. Daarbij komt dat we merken dat sommige fabrikanten de bestendigheid van kleuren, versieringen en bedrukkingen tegen een reiniging niet grondig testen met alle govolgen vandien tijdens de reiniging.